Zdálo by se, že je to bezvýznamná záležitost. Dalo by se nad tím lhostejně mávnout rukou. Protože co je nám vlastně do toho, co zajímá lidi víc a co míň?
Jenže ono mávnutí rukou, ona lhostejnost a apatie by se v tomto ohledu nemusely vyplatit. Zejména těm, kdo jsou majiteli internetových stránek. Protože právě zde na výběru těch správných slov záleží. A to více, než by si leckterý laik dokázal představit.google internet.png
Když totiž někdo z uživatelů internetu zatouží něco zvědět, použije slovo, které ho napadne a zajímá, napíše ho do vyhledávače a tímto si nechá najít relevantní weby, na nichž se to které slovo nachází, aby ukojil svou zvědavost. A vyhledávač mu nalezne ty stránky, na nichž se dotyčný pojem nachází.
A když je někde nějaká stránka, na níž je daleko méně frekventované synonymum téhož slova? I když se tam píše o tomtéž, a možná i ještě daleko fundovaněji, zůstane tato nepovšimnuta. Protože vyhledávač odvede rutinní práci a nad podobnými věcmi neuvažuje.
Na rozdíl od majitele internetové stránky, který by uvažovat měl. Aby si na tuto svoji prezentaci vložil právě taková klíčová slova, jež mu tam přilákají co nejvíce lidí.
Což se lehko řekne, ale těžko udělá. Protože kdo z nás ví, která slova se těší největší popularitě, že?
To vědí jenom odborníci na optimalizaci webů. Kteří dokážou pro každého sestavit optimální návrhy klíčových slov. Tedy přesně takové výrazy, jež bývají často vyhledávány a jež tudíž zajistí, že bude ona stránka častěji zobrazována a také čtena.optimalizace pro.jpg
Což je důležité. Jistě, ani správná volba v tomto ohledu není všespasitelná, jsou tu i jiné záležitosti, jež ovlivňují úspěšnost toho kterého webu, jako jsou linkbuilding, copywriting, tvoření zpětných odkazů a pochopitelně i reklamní kampaň, ale přesto by bylo neprozíravé zapomenout na volbu správných klíčových slov. Protože bez těch internetový vyhledávač mine i sebedokonalejší stránku bez zájmu. Protože je to jenom stroj.
A byla by škoda, kdyby zapadlo něco, co má význam. Nejednou daleko větší než kterákoliv jiná internetová prezentace, jež zvolila slova šťastněji.

Co se hledá víc?