Crossfit je posilování pro opravdové muže. Není pochopitelně pouze pro muže. Provozují ho i ženy, a to neuvěřitelně silné, odhodlané a cílevědomé. Stejné je to i u mužského pohlaví. Začít s ním může samozřejmě kdokoli. Ideální je ale pro jedince, kteří již mají s posilováním zkušenosti.


kovové čínky


O co jde?


Crossfit je silový a kondiční trénink. Najít v něm můžete prvky:


  • gymnastiky, sprintů a běžeckých tréninků,

  • vzpírání i silového trojboje,

  • veslování či plyometrie (tzv. skákačka) a

  • tréninků s provazy, kettlebelly a medicinbaly.


 


U většiny cvičení jde o posílení jednotlivých částí těla. Tady nejde ani o tohle, ani o nabírání svalové hmoty. Jedná se především o nový způsob, jak posílit celou svou fyzičku. Svaly a svalová hmota se samozřejmě dostaví, ale nejde o prvotní záměr.


žena s čínkou


Jak crossfit vypadá?


V základě jde o velmi jednoduché cvičení, kde se opakuje malé množství cviků dokola v sériích. Pokud jste to nikdy nedělali, je nejlepší začít s profesionálním instruktorem. Jinak si můžete i ublížit. Budete‑li chtít crossfit využívat jako doplňkový sport, stačí ho provozovat jednou až dvakrát týdně. Pokud to ale bude vaše hlavní pohybová aktivita, posilovat byste měli čtyři až pět krát týdně.


 


Jako první je vždy samozřejmě rozcvička. Bez zahřátí svalů nemůžete nikdy začít. Druhou částí je samotný trénink, kdy v určeném časovém rozpětí provedete jednu sérii cviků. Ve chvíli, kdy budete mít všechny hotové, přijde opakování. Samotný trénink trvá maximálně 30 minut. Jedná se skutečně silové posilování, proto není zapotřebí provádět ho zbytečně dlouho.


 


Než s tím začnete, podívejte se na videa a především se zamyslete nad vlastní fyzičkou. Lze ho samozřejmě upravit individuálně podle vašich možností, ale pro úplné začátečníky vhodný moc není. Jako nový, neokoukaný druh na zlepšení fyzičky je ale skvělý. Jeho kořeny jsou v Americe, ale začíná se rozrůstat i u nás. Dostává se pomalu do veřejné známosti, proto instruktorů bude zajisté přibývat.


5/5 - (6 votes)
Získejte fyzičku s crossfitem